ימי מוהרנ"ת - חלק ראשון - כז'

בערב פסח בשנת תקס"ח הנ"ל נולד בני יצחק שיחיה ונכנס לברית בשביעי של פסח. וחותני זכרונו לברכה כבר חלה חליו אשר מת בה כנ"ל, ולא היה יכול לכנוס בבית הכנסת להיות סנדק.

ואני נתעכבתי במאהלוב גם בחג השבועות ואחריו קצת. עד אשר זכיתי בפרשת בלק שהגיע לי ידיעה שרבנו זכרונו לברכה כבר בא לביתו בשלום ותחי רוחי ממש, ישתבח שמו יתברך לעד ולנצח על כל החסד הנפלא והנורא הזה שעשה עמנו ועם כל העולם, מה שזכינו שחזר רבנו זכרונו לברכה בחיים מלמברג שלא על פי דרך הטבע כלל, כאשר אמרו הרופאים שאי אפשר לו לחיות כי אם כמו חודש אחד ואי אפשר לו ליסע דרך כזה וכו'. והשם יתברך עשה נסים עצומים ונפלאים וחזר לביתו בשלום וחי אחר כך בנס שתי שנים ויותר קצת אשר באלו השנים החייה אותנו מאד מאד וגילה תורות ושיחות ומעשיות נפלאות ונוראות אשר אין דוגמתם.

ובגודל חלישותו  בלי שיעור באלו השנים אשר כמעט שנגוע בכל יום ויום, אף על פי כן עסק עמנו ועם כל העולמות וכו' וכו' בתיקונים נפלאים וכו' יותר מבתחילה. אשר לדעתי כל ההשארה שנשאר ממנו עמנו איזה התגלות מהשגות דעתו הנוראה, הכל היה בכח הפעולות של אותן השנים האחרונים כפי שאני מבין מרחוק. יתברך שמו לעד על כל הטובה הזאת. והמשים ליבו לדבריו הקדושים הנאמרים בספריו הקדושים ויעיין בהם באמת יבין מעט עוצם הטובה והחסד הזה מה שזכינו לקבל מרבנו זכרונו לברכה ואין להאריך:

{ימי מוהרנ"ת - חלק ראשון - כז'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה