ימי מוהרנ"ת - חלק ראשון - מה'

ביום ראשון אחר חצות והוא זכרונו לברכה קרא לביתו אחד מהבעלי חובות שהיה חייב לו ממון ודיבר עימו, בתוך שהיה מדבר עימו בא איש אחד מאנשי שלומנו מטפליק והביא לו סימן מאומין, ואמר לו שמבקשין אותו לאומין שישב שם בהדירה הנ"ל. ותכף שדיבר זאת האיש הנ"ל נתאדמו פניו הקדושים זכרונו לברכה מאד (ואז לא ידעתי מה זה אך אחר כך הבנתי למפרע כי זה מחמת שזה היה קריאה להסתלקותו כי שם באומין נסתלק).

ואני הייתי נכסף תמיד לנסוע עימו. אך הבנתי ממנו שאם יסע אין בדעתו ליקח אותי עימו, רק הדבר היה נראה שיקח את רבי נפתלי נרו יאיר. אך מאת השם היתה שבאותו יום ראשון הנ"ל הוכרח רבי נפתלי לשוב לביתו איזה שעות קודם שבא האיש הנ"ל מטפליק. על כן תכף כשראיתי שדעתו זכרונו לברכה לנסוע לאומין בעת שבא האיש הנ"ל מטפליק אז התחלתי לעסוק בענין הנסיעה כדי שיקח אותי. והוא זכרונו לברכה לא דיבר עימי מאומה מזה אם יקח אותי או איש אחר, רק אני בעצמי הלכתי וקראתי בעל עגלה אחד ועסקתי בכל צרכי הנסיעה עד שזכיתי שלקח אותי לדרך הזה לאומין ואלמלא לא אתינא לעלמא אלא לנסוע עימו דרך הזה דיי, כי רב טוב זכיתי לשמוע בדרך הזה תורות ושיחות נוראות המחיין אותי וכל בית ישראל לדורות כאשר מובן מעט להשומעים את כל אשר שמעתי בדרך הזה.

{ימי מוהרנ"ת - חלק ראשון - מה'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה