בעת שנסע מכפר הנ"ל שלן שם לאומין, דיבר עימי הרבה מהתורה של הסתלקות הצדיק (ליקוטי תנינא ס"ז), שנאמרה בשבת בראשית העבר על הפסוק בראשית לעיני כל ישראל כנ"ל (סימן ל"ט). ואמר אז החיבור של רחל מבכה על בניה וכו' לענין ההעלמה שנתעלם הצדיק שהוא הפאר והיופי והחן של כל העולם וכו' כנדפס בסוף התורה הנ"ל עיין שם. ועוד דיבר עימי מגדולת הרב הגאון החסיד מברדיטשוב זכר צדיק לברכה שנסתלק בסמוך כנ"ל. ואחר כך סמוך לכניסתו לאומין סיפר מעשה מהבעל שם טוב זכרונו לברכה שבא לאיזה עיר שהיו שם נשמות משלוש מאות שנה שהיו צריכים תיקון וכו' כמבואר מעשה זאת במקום אחר (חיי מוהר"ן ק"ד).
וכל עת הנסיעה הזאת שנסע ביום רביעי בכניסתו לאומין היה יושב כמו טרוד ומאויים, וכל זה הבינו אחר כך למפרע, כי אחר כך סמוך להסתלקותו בחול המועד סוכות הזכיר אותו המעשה שסיפר בכניסתו לאומין וכו' כאשר יבואר לקמן וכו' ואז הבנתי למפרע שבכל עת כניסתו לאומין היה כמו טרוד בענין הסתלקותו ותיקוני הנשמות הרבה מאד שהיה צריך לתקן שם וכו', ויתר מזה אין איתנו יודע עד מה כי גבהו שמים מארץ כן גבהו מחשבותיו ממחשבותינו וכו'.
וכל עת הנסיעה הזאת שנסע ביום רביעי בכניסתו לאומין היה יושב כמו טרוד ומאויים, וכל זה הבינו אחר כך למפרע, כי אחר כך סמוך להסתלקותו בחול המועד סוכות הזכיר אותו המעשה שסיפר בכניסתו לאומין וכו' כאשר יבואר לקמן וכו' ואז הבנתי למפרע שבכל עת כניסתו לאומין היה כמו טרוד בענין הסתלקותו ותיקוני הנשמות הרבה מאד שהיה צריך לתקן שם וכו', ויתר מזה אין איתנו יודע עד מה כי גבהו שמים מארץ כן גבהו מחשבותיו ממחשבותינו וכו'.
{ימי מוהרנ"ת - חלק ראשון - מט'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה