ימי מוהרנ"ת - חלק ראשון - כט'

והנה עתה שחזרתי לנעמירוב זכיתי שהייתי כמה פעמים אצל רבנו זכרונו לברכה קודם ראש השנה. ובעוצם חלישותו אף על פי כן גילה לפנינו תורות נפלאות המחיין נפשות הרבה עד אין סוף ואין תכלית.

סמוך לראש השנה נגמר באוסטרהא הדפסת ספרו הקדוש ליקוטי מוהר"ן והביא האיש הנ"ל כולם לפה. ראו עינינו ושמחו לבבנו והאירו פני תבל ונתחלקו ביעקב בין אנשי שלומנו ובכל העולם.

אחר שבא מלמברג נסע על פי רוב לטייל מחמת עוצם חלישותו. ובנסיעות אלו לטיול שמענו כמה וכמה תורות נפלאות ונוראות. ופעם אחת נסעתי עימו ודיבר עימי מענין הספר שלו שנדפס בסמוך ושיבח אותו מאד. ואמר מאחר שכבר נדפס צריכין ללמוד אותו מאד עד שיהיה שגור בעל פה וכו' כמבואר במקום אחר (חיי מוהר"ן שמ"ו). ואחר כך ענה ואמר צריכין לחבר עוד ספר אחד שיהיה נאה ויפה עוד יותר מהראשון. ואחר כך בהיותי עימו בשדה וכבר ביקש לעלות על העגלה לישב עליה לחזור לביתו, נתגלגל מתוך שיחתו הקדושה שגילה לפני התורה הנוראה על פסוק ואיה השה לעולה (ליקוטי תנינא י"ב), והיא עמוקה מאד מאד ומחייה נפשות מעמקי שאול תחתיות מאד מאד לחיותם לחיי עולם וכו', כמבואר למעיין שם בספרו הקדוש ובדברינו מה שזיכני השם יתברך לחדש ולבאר בדברי התורה הזאת עיין שם.

ואחר כך כשחזרתי עימו לביתו ענה ואמר לי זה יהיה לך על הספר השני היינו מה שאמר תחילה שצריכין עוד לחבר ספר שני וכו' כנ"ל. עתה העיר אזני שיש לי התחלה על זה הספר השני. ובזה חיזק אותי ביותר לעסוק בזריזות והתאמצות לכתוב כל חידושיו הקדושים וכן היה. עד שזכיתי לחבר מחידושיו ספר הקדוש ליקוטי מוהר"ן תנינא. כי מיום שבא מלמברג הוכרחתי להתייגע בכמה יגיעות לכתוב בעצמי כל חידושיו. כי מקודם שהיה בלמברג היו כמה חידושים שכתבם בעצמו וגם כל התורות כתבתים לפניו כנ"ל. אבל אחר שבא מלמברג לא כתב בעצמו דבר ולא כתבתי לפניו כלל, רק היה לי כמה יגיעות קודם שכתבתי תורותיו שלא בפניו. ובפרט התורות הארוכות שאמר בזמנים הקבועים לקיבוץ, כמו בראש השנה ושבת חנוכה ושבועות שנאמרו באריכות נפלא בהמשך גדול מאד. והשם יתברך עזרני שהעזתי פני נגדו והטרחתיו שיחזור עימי רוב המשך הדברים מהתורות אחר שאמרם ברבים. ואחר כך כתבתים שלא בפניו ואחר כך הבאתים לפניו והראיתים לו והוטבו בעיניו בעזרת השם.

וכל מה שעברו מניעות קודם שכתבתי כל תורה ותורה אי אפשר לספר. ברוך הנותן לייעף כוח שעזרני בדרכיו הנפלאים לכתוב על הספר תורות כאלה. ברוך המקים מעפר דל לזכות לקבץ ולכתוב דברים נוראים כאלה דברים שכיסה עתיק יומין, לזכות בהם את הרבים לדורי דורות. ברוך הוא ומבורך שמו תמיד לעולם ועד.


{ימי מוהרנ"ת - חלק ראשון - כט'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה